Connect with us

Business

58. Business Cafe u Zagrebu – Kako (ne) izgorjeti u poslu?

Published

on

Tema je burnout, odnosno takozvano izgaranje u poslu, a gosti su: Aljoša Bagola, Krešo Rogoz, Dario Bujas te Biljana Ignatovska.

Aljoša Bagola je slovenski kreativni direktor desetljeća te autor nove knjige Kako pregorjeti i uzeti život u svoje ruke? Aljoša će s vama podijeliti svoje iskustvo burnouta, odnosno izgaranja, za koje smatra da se događa kada gazimo svoje vrijednosti, a ne zbog previše posla. Naziva ju epidemijom suvremenog doba te je posljedica kulture straha i karijernog brutalizma jer pod svaku cijenu imitiramo tuđi uspjeh ili ostvarujemo snove koji nisu naši. Na portalu Žene i novac pročitajte najčitaniji intervju s Aljošom Bagolom.

Krešo Rogoz vlasnik je agencije Croatia Open Land koja posluje u Karlovcu. Konkretno, riječ je o turističkoj agenciji koja organizira razne ture po Hrvatskoj, a sve u cilju boljeg upoznavanja Lijepe naše. Možete se odlučiti za razna adrenalinska putovanja (i pri tome otkriti skrivene dijelove Hrvatske) kao što su rafting, safari vožnje terenskim vozilom, ronjenje, no tu su i gastro-vinska putovanja, izleti brodom i slično. Na linku poslušajte podcast Surovih strasti s Krešom.

Dario Bujas osnivač je grupe Nila Media Group, a zdravstvena stanja poboljšava nama nešto drugačijim – ayurvedskim pristupom. Danas većina ljudi traži alternative za liječenje pojedinih stanja pa tvrtka Kuća zdravlja pruža široki asortiman proizvoda kao što su dodatci prehrani, kozmetika te hrana i superhrana. Ayurveda se doslovno prevodi kao znanost o životu, a osobe ju primjenjuju radi održavanja tijela u balansu i harmoniji. Ona je stara preko 5000 godina, a potječe iz drevne Indije.

Biljana Ignatovska je doktorica medicine i specijalistica radiologije. Unazad tri godine direktorica je Poliklinike Arcadia Daruvar – prve poliklinike za plastičnu kirurgiju u Hrvatskoj. Osim kirurgije nude usluge dermatologije, kardiologije i sl., a Biljana je uz ulogu doktorice i vlasnica OPG-a s nasadom lješnjaka. Biljana je i sama prošla iskustvo izgaranja, a više će nam reći 17.9. Biljana je iskustvo burnouta podijelila i za Gloriju.

Napomena: broj karata ograničen je na 60.

Foto: Aljoša Bagola; Surove strasti

Continue Reading
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Business

Fond od 20 milijuna eura pomoći malim i srednjim poduzećima

Published

on

Danas se predstavlja fond od 20 milijuna EUR bespovratnih sredstava (Ideas Powered for Business SME Fund) koji je usmjeren na pružanje pomoći malim i srednjim poduzećima sa sjedištem u Europskoj uniji da ostvare lakši pristup i veću korist od svojih prava intelektualnog vlasništva.

Europska mala i srednja poduzeća (MSP-ovi EU-a) ključna su za europsko gospodarstvo jer osiguravaju 67 % ukupne zaposlenosti i čine 99 % svih poduzeća u EU-u. Iako samo 9 % svih MSPova EU-a posjeduje prava intelektualnog vlasništva, oni koji su registrirali svoje intelektualno vlasništvo imaju gotovo za trećinu veći prihod po zaposleniku u odnosu na MSP-ove koji ih ne posjeduju, prema istraživanju koje je proveo EUIPO.

Na raspolaganju svim poduzećima u EU-u obuhvaćenima službenom definicijom MSP-a, novi program nudi financijsku potporu u obliku povrata troškova za prijave žigova i dizajna te za usluge preddijagnostičkog ispitivanja intelektualnog vlasništva (IP Scan), do maksimalnog iznosa od 1 500 EUR po poduzeću.

Prijave se primaju od 11. siječnja 2021. u prvom od pet razdoblja za prijavu tijekom 2021. Novi program provodi EUIPO putem programa Ideas Powered for Business i dio je Akcijskog plana za intelektualno vlasništvo Europske komisije.

Provodi se u suradnji s nacionalnim i regionalnim uredima EU-a za intelektualno vlasništvo.

Christian Archambeau, izvršni direktor EUIPO-a, izjavio je: Učinci pandemije bolesti COVID-19 teško su pogodili MSP-ove, a EU je predan pružanju potpore za njihov oporavak. Velik dio našeg budućeg gospodarskog rasta i prosperiteta ovisi o uspjehu inovativnih i dinamičnih MSP-ova, uključujući novoosnovana poduzeća. Pomoći im da osiguraju svoja prava intelektualnog vlasništva važan je dio misije EUIPO-a i misije njegovih partnera, posebno nacionalnih i regionalnih ureda za intelektualno vlasništvo na području EU-a, koji su bliski MSPovima u njihovim državama članicama.

Kao dio akcijskog plana za oporavak MSP-ova EU-a nakon pandemije bolesti COVID-19, ovaj program – Ideas Powered for Business SME Fund – obuhvaća povrat troškova za prijave žigova i dizajna na nacionalnoj razini, regionalnoj razini (u Beneluksu) i razini EU-a, putem EUIPO-a. Također uključuje povrat troškova za usluge preddijagnostičkog ispitivanja intelektualnog vlasništva (IP Scan), koje će provoditi uključeni nacionalni i regionalni uredi za intelektualno vlasništvo širom EU-a.

Inicijativa Ideas Powered for Business dio je aktivnosti kojima EUIPO pruža potporu malim i srednjim poduzećima u aktiviranju njihovih potencijala intelektualnog vlasništva i sastavni je dio njegova Strateškog plana za 2025.

Istraživanje koje je proveo EUIPO pokazuje da 54 % MSP-ova koji posjeduju prava intelektualnog vlasništva kažu da je registracija imala pozitivan učinak na njihovo poduzeće, dovodeći do povećanja ugleda, povećanog prometa, kao i mogućnosti pristupa novim tržištima. Uz to, istraživanje koje je Europska komisija provela o MSP-ovima koji su primili usluge preddijagnostičkog ispitivanja intelektualnog vlasništva (IP Scan) pokazuje da je kao rezultat toga više od 90 % poduzeća poboljšalo svoje upravljanje intelektualnim vlasništvom, dok je 75 % MSP-ova primijenilo dane preporuke u praksi.

Putem programa Ideas Powered for Business EUIPO nudi cijeli niz usluga kojima pomaže MSPovima u ostvarivanju koristi od zaštite intelektualnog vlasništva, uključujući besplatan program, učinkovite mehanizme za rješavanje sporova za manja trgovačka društva, a od siječnja 2021. i pojednostavljen proces prijave žigova i dizajna za MSP-ove (EasyFiling).

Continue Reading

Business

Otvorena Kuća hrvatske hrane CROTASTE

Published

on

U ponudi više od 220 proizvoda 100-ak OPG-ova iz 18 županija

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković je u petak, 18. prosinca 2020., kao izaslanica predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića te uz nazočnost ministra Marija Banožića i župana Vukovarsko-srijemske županije Bože Galića svečano otvorila Kuću hrvatske hrane Crotaste.

Na policama ove prodavaonice autohtonih domaćih proizvoda naći će se više od 220 artikala 100-ak obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava iz 17 županija i Grada Zagreba, koji zadovoljavaju kriterije kvalitete, izvornosti, jasne sljedivosti proizvodnje, ali i tržišne konkurentnosti. 

Programskom suradnjom Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH) i Agro-klastera d.o.o., uz potporu Ministarstva poljoprivrede i Vukovarsko-srijemske županije, pokrenuta je platforma CroTaste na čijim će se policama naći proizvodi kao što su slavonski i baranjski kulen i kobasica, dalmatinski i istarski pršut, GMO free jaja, šparoge, maslinovo ulje, paški sir, ribe iz Jadrana, med i mnogi drugi visokokvalitetni hrvatski proizvodi namijenjeni domaćem stanovništvu,  ali i turistima koji će moći kupovati hrvatske proizvode kao vrijedan suvenir.

U 2021. godini u program promocije i prodaje proizvoda planira se uključiti veći broj novih malih i srednjih proizvođača iz cijele RH. 

Continue Reading

Business

Pjenušci kao aperitiv i digestiv, zašto ne?

Published

on

Sve više domaćih vinara okreće se proizvodnji pjenušaca, a iako se još uvijek radi o malim količinama, veliki porast izvoza pokazuje da se radi o visokokvalitetnim proizvodima.

Pjenušava vina danas se u Hrvatskoj proizvode od Istre do Bregovite Hrvatske, Slavonije i Dalmacije. Najveći broj proizvođača pjenušavih vina je u Istarskoj županiji, njih 27, zatim slijedi Zagrebačka županija s 11 proizvođača, Grad Zagreb s 5, Požeško – slavonska županija s pet i Primorsko goranska s 4, dok 15 proizvođača dolazi iz ostalih županija.

Jedan od domaćih proizvođača je Feravino, a njihov voditelj izvoza Josip Pavičić nam je ispričao kako su ušli u tu, kod nas prilično zanemarenu vinsku nišu. „Prije dvije godine smo odlučili napraviti pjenušac od hrvatskih sorte – graševine i frankovke. Što se izvoza tiče, glavna tržišta su nam Belgija, Nizozemska i Japan, a probili smo se zanimljivom marketinškom pričom jer smo svoj pjenušac od graševine nazvali Grasecco, dakle igra riječi sa svjetski poznatim proseccom i našom poznatom sortom. S tim smo zainteresirali kupce, a cjenovno smo se pozicionirali u nekakav srednji segment“, pojasnio je Pavičić, dodavši kako mogu oko 20-ak posto svojih ukupnih proizvodnih kapaciteta preusmjeriti u proizvodnju pjenušaca.

„Trenutno je to ispod deset posto, ali imamo potrebnu aparaturu, tehnologiju i znanje koje konstantno razvijamo pa se nadamo da će to u idućih par godina doći do osjetnog porasta“, naglasio je Pavičić, a da potencijal za to definitivno postoji potvrdio nam je i Marinko Baljak iz vinarije Mladina koja je razvila svoj brend domaćih pjenušaca Poy.

„Segment pjenušaca je najbrže rastući u svijetu što se tiče vinskog sektora. Kod nas takav trend još uvijek nije zaživio u dovoljnoj mjeri jer mi nemamo kulturu ispijanja pjenušca. Neki bolji restorani i hoteli toče pjenušce na čaše i imaju ih u dnevnoj ponudi, ostali baš i ne. Zato je glavni cilj nas proizvođača da se kroz HoReCa kanal pjenušci više nude kao aperitiv i digestiv umjesto rakije, što je trenutno kod nas običaj. Nakon što školujemo ugostitelje i potrošačka nepca, onda možemo dalje raditi na daljnjem poboljšavanju kvalitete naših proizvoda“, izjavio je Baljak, uz napomenu da u globalno sve popularniji postaju pjenušci proizvedeni tzv. charmat metodom gdje se sekundarno vrenje obavlja u tankovima, a uz tu metodu postoji i klasična, champenoise metoda sa sekundarnim vrenjem u boci.

„Izvoz pjenušavih vina u prvih osam mjeseci 2020. iznosio je 1,1  milijuna eura, što predstavlja povećanje od čak 90 posto u odnosu na isto razdoblje lani” – istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević

Continue Reading

Aktualno