Connect with us

Business

Fond od 20 milijuna eura pomoći malim i srednjim poduzećima

Published

on

Danas se predstavlja fond od 20 milijuna EUR bespovratnih sredstava (Ideas Powered for Business SME Fund) koji je usmjeren na pružanje pomoći malim i srednjim poduzećima sa sjedištem u Europskoj uniji da ostvare lakši pristup i veću korist od svojih prava intelektualnog vlasništva.

Europska mala i srednja poduzeća (MSP-ovi EU-a) ključna su za europsko gospodarstvo jer osiguravaju 67 % ukupne zaposlenosti i čine 99 % svih poduzeća u EU-u. Iako samo 9 % svih MSPova EU-a posjeduje prava intelektualnog vlasništva, oni koji su registrirali svoje intelektualno vlasništvo imaju gotovo za trećinu veći prihod po zaposleniku u odnosu na MSP-ove koji ih ne posjeduju, prema istraživanju koje je proveo EUIPO.

Na raspolaganju svim poduzećima u EU-u obuhvaćenima službenom definicijom MSP-a, novi program nudi financijsku potporu u obliku povrata troškova za prijave žigova i dizajna te za usluge preddijagnostičkog ispitivanja intelektualnog vlasništva (IP Scan), do maksimalnog iznosa od 1 500 EUR po poduzeću.

Prijave se primaju od 11. siječnja 2021. u prvom od pet razdoblja za prijavu tijekom 2021. Novi program provodi EUIPO putem programa Ideas Powered for Business i dio je Akcijskog plana za intelektualno vlasništvo Europske komisije.

Provodi se u suradnji s nacionalnim i regionalnim uredima EU-a za intelektualno vlasništvo.

Christian Archambeau, izvršni direktor EUIPO-a, izjavio je: Učinci pandemije bolesti COVID-19 teško su pogodili MSP-ove, a EU je predan pružanju potpore za njihov oporavak. Velik dio našeg budućeg gospodarskog rasta i prosperiteta ovisi o uspjehu inovativnih i dinamičnih MSP-ova, uključujući novoosnovana poduzeća. Pomoći im da osiguraju svoja prava intelektualnog vlasništva važan je dio misije EUIPO-a i misije njegovih partnera, posebno nacionalnih i regionalnih ureda za intelektualno vlasništvo na području EU-a, koji su bliski MSPovima u njihovim državama članicama.

Kao dio akcijskog plana za oporavak MSP-ova EU-a nakon pandemije bolesti COVID-19, ovaj program – Ideas Powered for Business SME Fund – obuhvaća povrat troškova za prijave žigova i dizajna na nacionalnoj razini, regionalnoj razini (u Beneluksu) i razini EU-a, putem EUIPO-a. Također uključuje povrat troškova za usluge preddijagnostičkog ispitivanja intelektualnog vlasništva (IP Scan), koje će provoditi uključeni nacionalni i regionalni uredi za intelektualno vlasništvo širom EU-a.

Inicijativa Ideas Powered for Business dio je aktivnosti kojima EUIPO pruža potporu malim i srednjim poduzećima u aktiviranju njihovih potencijala intelektualnog vlasništva i sastavni je dio njegova Strateškog plana za 2025.

Istraživanje koje je proveo EUIPO pokazuje da 54 % MSP-ova koji posjeduju prava intelektualnog vlasništva kažu da je registracija imala pozitivan učinak na njihovo poduzeće, dovodeći do povećanja ugleda, povećanog prometa, kao i mogućnosti pristupa novim tržištima. Uz to, istraživanje koje je Europska komisija provela o MSP-ovima koji su primili usluge preddijagnostičkog ispitivanja intelektualnog vlasništva (IP Scan) pokazuje da je kao rezultat toga više od 90 % poduzeća poboljšalo svoje upravljanje intelektualnim vlasništvom, dok je 75 % MSP-ova primijenilo dane preporuke u praksi.

Putem programa Ideas Powered for Business EUIPO nudi cijeli niz usluga kojima pomaže MSPovima u ostvarivanju koristi od zaštite intelektualnog vlasništva, uključujući besplatan program, učinkovite mehanizme za rješavanje sporova za manja trgovačka društva, a od siječnja 2021. i pojednostavljen proces prijave žigova i dizajna za MSP-ove (EasyFiling).

Business

Otvorena Kuća hrvatske hrane CROTASTE

Published

on

U ponudi više od 220 proizvoda 100-ak OPG-ova iz 18 županija

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković je u petak, 18. prosinca 2020., kao izaslanica predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića te uz nazočnost ministra Marija Banožića i župana Vukovarsko-srijemske županije Bože Galića svečano otvorila Kuću hrvatske hrane Crotaste.

Na policama ove prodavaonice autohtonih domaćih proizvoda naći će se više od 220 artikala 100-ak obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava iz 17 županija i Grada Zagreba, koji zadovoljavaju kriterije kvalitete, izvornosti, jasne sljedivosti proizvodnje, ali i tržišne konkurentnosti. 

Programskom suradnjom Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH) i Agro-klastera d.o.o., uz potporu Ministarstva poljoprivrede i Vukovarsko-srijemske županije, pokrenuta je platforma CroTaste na čijim će se policama naći proizvodi kao što su slavonski i baranjski kulen i kobasica, dalmatinski i istarski pršut, GMO free jaja, šparoge, maslinovo ulje, paški sir, ribe iz Jadrana, med i mnogi drugi visokokvalitetni hrvatski proizvodi namijenjeni domaćem stanovništvu,  ali i turistima koji će moći kupovati hrvatske proizvode kao vrijedan suvenir.

U 2021. godini u program promocije i prodaje proizvoda planira se uključiti veći broj novih malih i srednjih proizvođača iz cijele RH. 

Continue Reading

Business

Pjenušci kao aperitiv i digestiv, zašto ne?

Published

on

Sve više domaćih vinara okreće se proizvodnji pjenušaca, a iako se još uvijek radi o malim količinama, veliki porast izvoza pokazuje da se radi o visokokvalitetnim proizvodima.

Pjenušava vina danas se u Hrvatskoj proizvode od Istre do Bregovite Hrvatske, Slavonije i Dalmacije. Najveći broj proizvođača pjenušavih vina je u Istarskoj županiji, njih 27, zatim slijedi Zagrebačka županija s 11 proizvođača, Grad Zagreb s 5, Požeško – slavonska županija s pet i Primorsko goranska s 4, dok 15 proizvođača dolazi iz ostalih županija.

Jedan od domaćih proizvođača je Feravino, a njihov voditelj izvoza Josip Pavičić nam je ispričao kako su ušli u tu, kod nas prilično zanemarenu vinsku nišu. „Prije dvije godine smo odlučili napraviti pjenušac od hrvatskih sorte – graševine i frankovke. Što se izvoza tiče, glavna tržišta su nam Belgija, Nizozemska i Japan, a probili smo se zanimljivom marketinškom pričom jer smo svoj pjenušac od graševine nazvali Grasecco, dakle igra riječi sa svjetski poznatim proseccom i našom poznatom sortom. S tim smo zainteresirali kupce, a cjenovno smo se pozicionirali u nekakav srednji segment“, pojasnio je Pavičić, dodavši kako mogu oko 20-ak posto svojih ukupnih proizvodnih kapaciteta preusmjeriti u proizvodnju pjenušaca.

„Trenutno je to ispod deset posto, ali imamo potrebnu aparaturu, tehnologiju i znanje koje konstantno razvijamo pa se nadamo da će to u idućih par godina doći do osjetnog porasta“, naglasio je Pavičić, a da potencijal za to definitivno postoji potvrdio nam je i Marinko Baljak iz vinarije Mladina koja je razvila svoj brend domaćih pjenušaca Poy.

„Segment pjenušaca je najbrže rastući u svijetu što se tiče vinskog sektora. Kod nas takav trend još uvijek nije zaživio u dovoljnoj mjeri jer mi nemamo kulturu ispijanja pjenušca. Neki bolji restorani i hoteli toče pjenušce na čaše i imaju ih u dnevnoj ponudi, ostali baš i ne. Zato je glavni cilj nas proizvođača da se kroz HoReCa kanal pjenušci više nude kao aperitiv i digestiv umjesto rakije, što je trenutno kod nas običaj. Nakon što školujemo ugostitelje i potrošačka nepca, onda možemo dalje raditi na daljnjem poboljšavanju kvalitete naših proizvoda“, izjavio je Baljak, uz napomenu da u globalno sve popularniji postaju pjenušci proizvedeni tzv. charmat metodom gdje se sekundarno vrenje obavlja u tankovima, a uz tu metodu postoji i klasična, champenoise metoda sa sekundarnim vrenjem u boci.

„Izvoz pjenušavih vina u prvih osam mjeseci 2020. iznosio je 1,1  milijuna eura, što predstavlja povećanje od čak 90 posto u odnosu na isto razdoblje lani” – istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević

Continue Reading

Business

dm predstavio godišnje rezultate

Published

on

FULL TV produkcija prenosila je uživo putem zoom-a njihovu godišnju press konferenciju

U četvrtak, 12. studenog, članovi Uprave dm-a predstavili su rezultate za poslovnu godinu 2019./2020.*  u kojoj je dm ostvario rast prometa od 1,96 posto. U protekloj poslovnoj godini dm je uložio više od 33 milijuna kuna u modernizaciju sedam prodavaonica, otvorenje tri specijalizirana odjela bezreceptnih medicinskih proizvoda (OTC) te pokretanje dm online shopa.

„U godini u kojoj se cijela zajednica suočila s nepredvidivim uvjetima poslovanja, održali smo trend rasta prometa te smo zadržali povjerenje kupaca. Tijekom protekle poslovne godine prodavaonice dm-a svakog dana posjetilo je više od 79 tisuća kupaca. Rast prodaje zabilježili smo i u segmentu OTC proizvoda, i to u iznosu od 24,29 posto“, istaknuo je Mirko Mrakužić, direktor dm-a.

Prema istraživanju agencije Ipsos** , dm je prepoznat kao trgovački lanac koji je najbolje zaštitio zdravlje kupaca i djelatnika tijekom pandemije koronavirusa. Također, ispitanici smatraju kako dm najviše brine o potrebama svojih kupaca (38 posto) te najviše brine o svojim djelatnicima (64 posto). 

„Svjesni uloge djelatnica i djelatnika u uspjehu dm-a, uz fokus na zaštitu zdravlja, nastavili smo ulagati u njihov razvoj. Uz prosječnu neto plaću u prodavaonicama u iznosu od 10.399,69 kuna, svim kolegicama i kolegama zahvalili smo na radu u izvanrednim okolnostima dm darovnom karticom u vrijednosti od 1.650 kuna te smo održali 98 dana edukacija u kojima je sudjelovalo više od 750 djelatnica i djelatnika“, izjavila je Ana Fostač-Krilčić, prokuristica i voditeljica resora Ljudskih resursa u dm-u.

Istraživanje agencije Ipsos pokazalo je kako kupci u dm-u najčešće kupuju proizvode za osobnu njegu i higijenu (63 posto), dekorativnu kozmetiku (48 posto) te proizvode za brigu o kućanstvu (34 posto). Proizvode dm marke kupuje čak 95 posto ispitanika.

S 30 linija i više od 5.600 proizvoda, dm marka u protekloj poslovnoj godini ostvarila je 31,3 posto udjela u ukupnom prometu. Ulogu dm marke u pozicioniranju dm-a potvrđuju i rezultati online prodaje. Više od 90 posto svih online narudžbi uključivalo je barem jedan proizvod dm marke, a u dm online shopu najprodavaniji su proizvodi dm marki babylove, dmBio i Balea.

„Uz trajno povlačenje jednokratnih plastičnih vrećica iz prodaje, nastavili smo razvijati održive proizvode dm marke s ciljem dodatnog smanjenja utjecaja poslovanja na okoliš. Tako danas nudimo čak 778 proizvoda dm marke koji nose oznaku „bez mikroplastike“. U prošloj poslovnoj godini razvili smo i kupcima predstavili Zelene etikete kojima su označeni svi održivi proizvodi u dm-u, odnosno oni proizvodi koji imaju barem jedan održivi certifikat“, izjavila je Gordana Picek, prokuristica i voditeljica resora Nabave i marketinga u dm-u.

U poslovnoj godini 2019./2020. dm je s više od 1,9 milijuna kuna podržao zdravstvene i obrazovne ustanove te udruge među kojima su i Udruga Kolibrići, Institut Ruđer Bošković, KBC Sestre Milosrdnice te Javnu vatrogasnu postaju Grada Zagreba.

U društveno odgovornom poslovanju dm je poseban fokus stavio na održivost te je nastavio s provedbom projekta Povećanjem energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije do rasta konkurentnosti društva dm-drogerie markt d.o.o. Ukupna vrijednost projekta je 14.176.432,41 kuna, a projekt je u iznosu od 7.299.804,53 kuna sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“ Projekt će omogućiti smanjenje potrošnje energije u Upravno-distributivnom centru i logističkom centru dm-a, smanjenje emisije CO2 te povećanje udjela korištenja obnovljivih izvora energije.

Danas dm posluje u 160 prodavaonica u 61 gradu, zapošljava 1.592 djelatnice i djelatnika te je jedina drogerija u Hrvatskoj s online shopom. U poslovnoj godini 2020./2021., dm planira uložiti 74 milijuna kuna u razvoj prodajne mreže, asortimana i dm online shopa.

Continue Reading

Aktualno